ادویه, نوشیدنی

دستور تهیه نوشیدنی خنک ماسالا آیس

دستور تهیه نوشیدنی خنک ماسالا آیس یا تی ماسالا آیس

چای ماسالا یکی از نوشیدنی های لذیذ و پرخاصیت محسوب می‌شود که معمولاً به واسطه طبع گرم آن در زمستان مصرف می شود. برای اینکه در هوای گرم از لذت نوشیدن ماسالا و بهره وری از خاصیت آن محروم نباشید می توانید آن را با روش‌های دیگری عمل آوری کن کنید. با ما همراه باشید تا دستور تهیه نوشیدنی خنک ماسالا آیس را فرا بگیرید.

 برای تهیه این نوشیدنی از دو روش می توان استفاده کرد. روش اول از فرنچ پرس استفاده می‌ شود. اما در روش دوم از فرنچ پرس استفاده نمی کنیم.

 

روش اول: تهیه نوشیدنی خنک ماسالا آیس

ابتدا چند تکه یخ را  داخل لیوان میریزیم و سپس مقداری زعفران به آن اضافه می‌کنیم. سپس در هوای آزاد به آن پنج دقیقه فرصت می‌دهیم تا زعفران با یخ به عمل بیاید. سپس ۲ پیمانه چای ماسالا را به آن اضافه می کنیم. حالا نوبت آن رسیده که شیر را به آن اضافه کنیم. به اندازه یک پیمانه شیر به این ترکیب اضافه می کنیم  و به خوبی هم میزنیم. ماسالای شما آماده است نوش جان.

 

روش دوم: تهیه نوشیدنی ماسالا با فرنچ پرس

ابتدا چند تکه یخ را داخل ظرف فرنچ پرس می‌اندازیم. سپس زعفران کوبیده شده را به یخ اضافه می کنیم. یک پیمانه شیر هم به آن اضافه می کنیم. حالا چهار قاشق مربا خوری چای ماسالا به این ترکیب اضافه می کنیم. در انتها درب فرنچ پرس را گذاشته و به خوبی آن را مخلوط می کنیم. پس از حدود یک دقیقه این نوشیدنی آماده است. لذت ببرید.

 

 

شما میتوانید برای تهیه سوغات جنوب خراسان و ماسالا به فروشگاه ایران زعفران مراجعه نمایید از اعتماد شما سپاسگزاریم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *