ادویه, زعفران

نگهداری زعفران در مناطق شرجی

نگهداری زعفران در مناطق شرجی

نگهداری زعفران در مناطق شرجی

یکی از بزرگترین معظلات نگهداری زعفران برای افرادی‌ست که در مناطق شرجی زندگی می کنند. ایران زعفران برای حل این مشکل همراه شماست.
در ابتدا باید بدانیم رطوبت و نور دو عاملی هستند که روی زعفران تاثیر منفی می گذارند. این دو فاکتور روی کروسین و سافرانال زعفران تاثیر مستقیم می‌گذارد. کروسین عامل رنگ زعفران و سافرانال عامل  عطر زعفران می باشد.

نگهداری زعفران در مناطق شرجی

سوال اینجاست که در مکان های شرجی چگونه از زعفران خود مراقبت کنیم

 بهترین راه برای نگهداری زعفران در مناطق شرجی، نگهداری آن در فریزر می باشد. همچنین باید سعی شود که زعفران درون ظرف مخصوص آن نگهداری شود. نگهداری زعفران داخل فریزر باعث یخ زدن  زعفران می شود و ساییدن آن را راحت تر می کند. نگهداری زعفران در داخل فریزر به دلیل دور بودن زعفران از نور و همچنین تبخیر نشدن و از بین نرفتن مایع میان بافتی زعفران باعث می‌شود تا زعفران رنگ و طعم ابتدایی خود را حفظ کند.

روش دیگر نگهداری زعفران در مناطق شرجی

روش دیگری نیز وجود دارد که می توان زعفران را در مناطق شرجی نگهداری کرد. ابتدا رشته های زعفران را درون ظرف تیره و فلزی، به صورت رشته رشته پهن می کنیم. در میان پهن کردن زعفران، تعداد اندکی برنج یا یک عدد قند می گذاریم.  در این صورت با درز رطوبت به ظرف به سرعت جذب برنج یا قند موجود در ظرف می شود. سپس درب ظرف را به طور کامل می بندیم تا هوا وارد آن نشود.

نگهداری زعفران در مناطق شرجی

تاریخ انقضای زعفران

شاید برای شما جالب باشد که زعفران هم تاریخ انقضا دارد. با توجه به نوع کشت و برداشت زعفران با کیفیت نگهداری و حمل و نقل آن به طور معمول انقضای آن به مدت ۲ سال است. هرچند که عطر و طعم زعفران با ماندگاری آن بیشتر و بهتر می شود. البته باید در نظر داشت که باید شرایط استاندارد و بهینه را برای  نگهداری زعفران ایجاد کرد.
شما می توانید برای خرید زعفران ارگانیک و تازه و  با بسته بندی استاندارد، به فروشگاه ایران زعفران مراجعه نمایید امیدواریم این مقاله برای شما سودمند باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *